Miksi? Kampanjan ideana oli edistää nuorten mahdollisuuksia kartuttaa työkokemusta ja oppia työelämän pelisääntöjä, ja näin helpottaa nuorten pääsyä mukaan työelämään. Kampanja haastoi yritykset tarjoamaan enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja nuorille. Kesätyö on monen nuoren ensimmäinen käsitys työelämästä, joten sen rooli nuoren tulevaisuuden muodostumisessa on suuri. Nuorten työllistyminen on myös yksi merkittävimmistä asioista yhteiskunnan kehityksessä.
Mitä teimme? Kampanja toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2011 yhteistyössä Alma Median kanssa. Se sitoutti vuosittain satoja kesätyö- ja harjoittelupaikkoja tarjoavia työnantajia hyvän kesätyön periaatteisiin ja kokosi yhteen mittavan yhteistyö- ja kumppanuusverkoston. Kampanja voitti vuoden 2011 yhteiskuntaviestintäteon palkinnon.
Milloin? Lasten ja nuorten säätiö (vuoteen 2015 saakka nimeltään Suomen lasten ja nuorten säätiö) vastasi kampanjan järjestämisestä vuosina 2011–2014, jonka jälkeen se siirtyi TATille (TAT Talous ja nuoret). Kampanjaa koordinoi tällä hetkellä Oikotie Työpaikat.
Lisätietoja: Tutustu kampanjaan Oikotie Työpaikkojen verkkosivuilla. Lasten ja nuorten säätiö toimii kampanjan asiantuntijakumppanina.