Artikkelit ja julkaisut

Rohkaisimme nuoria luovuuteen ja itsensä ilmaisuun Marimekon, Kiasman ja Mehackitin kanssa

Miksi? Vuonna 2017 vietettiin Suomi100-juhlavuotta. Marimekon teema juhlavuonna pohjautui rohkeille kuvioille ja vahvalle yhdessä tekemiselle. Yhteistyön tavoitteena oli inspiroida nuoria ja tuoda heille iloa oman polun löytämiseen kivan yhdessä tekemisen kautta.  Mitä teimme? Kannustimme Marimekon ja Kiasman kanssa omaa tietään etsiviä nuoria luovuuteen ja rohkeaan itsensä ilmaisuun. Nuoret osallistuivat työpajaan, jossa he ilmaisivat itseään kuvataiteen ja ohjelmoinnin keinoin. Nuoret […]

Kokosimme nuorten ja Alma Median kanssa nuorten 10 ohjetta suomalaisille

Miksi? Suomi100-juhlavuoden teema oli Yhdessä. Samaan aikaan yhteiskunnassa kannettiin huolta eri ryhmien välisestä vastakkainasettelusta ja vihapuheen voimistumisesta. Kokosimme yhdessä Alma Median ja nuorten kanssa ohjeet, joiden tavoitteena oli parantaa kaikkien suomalaisten vuorovaikutusta.  Mitä teimme? Toteutimme Alma Median kanssa yläkouluikäisille nuorille suunnatun kyselyselvityksen. Sen tavoitteena oli selvittää nuorten verkkokäyttäytymistä. Kyselyyn vastasi maalis–toukokuun 2017 aikana 1 091 nuorta eri puolilta Suomea. Nuorten vastausten perusteella […]

Vastuullinen kesäduuni 2011–2014

Miksi? Kampanjan ideana oli edistää nuorten mahdollisuuksia kartuttaa työkokemusta ja oppia työelämän pelisääntöjä, ja näin helpottaa nuorten pääsyä mukaan työelämään. Kampanja haastoi yritykset tarjoamaan enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja nuorille. Kesätyö on monen nuoren ensimmäinen käsitys työelämästä, joten sen rooli nuoren tulevaisuuden muodostumisessa on suuri. Nuorten työllistyminen on myös yksi merkittävimmistä asioista yhteiskunnan kehityksessä.  Mitä teimme? Kampanja toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2011 yhteistyössä […]

Rohkaisimme nuoria luovuuteen ja itsensä ilmaisuun Marimekon, Kiasman ja Mehackitin kanssa

Miksi? Vuonna 2017 vietettiin Suomi100-juhlavuotta. Marimekon teema juhlavuonna pohjautui rohkeille kuvioille ja vahvalle yhdessä tekemiselle. Yhteistyön tavoitteena oli inspiroida nuoria ja tuoda heille iloa oman polun löytämiseen kivan yhdessä tekemisen kautta.  Mitä teimme? Kannustimme Marimekon ja Kiasman kanssa omaa tietään etsiviä nuoria luovuuteen ja rohkeaan itsensä ilmaisuun. Nuoret osallistuivat työpajaan, jossa he ilmaisivat itseään kuvataiteen ja ohjelmoinnin keinoin. Nuoret […]

Vastuullinen kesäduuni 2011–2014

Miksi? Kampanjan ideana oli edistää nuorten mahdollisuuksia kartuttaa työkokemusta ja oppia työelämän pelisääntöjä, ja näin helpottaa nuorten pääsyä mukaan työelämään. Kampanja haastoi yritykset tarjoamaan enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja nuorille. Kesätyö on monen nuoren ensimmäinen käsitys työelämästä, joten sen rooli nuoren tulevaisuuden muodostumisessa on suuri. Nuorten työllistyminen on myös yksi merkittävimmistä asioista yhteiskunnan kehityksessä.  Mitä teimme? Kampanja toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2011 yhteistyössä […]

Kokosimme nuorten ja Alma Median kanssa nuorten 10 ohjetta suomalaisille

Miksi? Suomi100-juhlavuoden teema oli Yhdessä. Samaan aikaan yhteiskunnassa kannettiin huolta eri ryhmien välisestä vastakkainasettelusta ja vihapuheen voimistumisesta. Kokosimme yhdessä Alma Median ja nuorten kanssa ohjeet, joiden tavoitteena oli parantaa kaikkien suomalaisten vuorovaikutusta.  Mitä teimme? Toteutimme Alma Median kanssa yläkouluikäisille nuorille suunnatun kyselyselvityksen. Sen tavoitteena oli selvittää nuorten verkkokäyttäytymistä. Kyselyyn vastasi maalis–toukokuun 2017 aikana 1 091 nuorta eri puolilta Suomea. Nuorten vastausten perusteella […]