TET.fi-palvelulla vastataan muuttuvan työelämän haasteisiin ja sen myötä nuorten mahdollisuudet tutustua työelämään monipuolistuvat ja lisääntyvät. Palvelu tekee TETistä yhdenvertaisemman ja tarjoaa nuorille mahdollisuuden harjoitella tärkeitä työelämätaitoja. Työnantajille palvelu tarjoaa valmiit materiaalit, joiden avulla TETin järjestäminen on helpompaa. Tavoitteena on, että parin vuoden sisällä TET.fi palvelee nuoria ja työnantajia valtakunnallisesti.
”Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet uudistaa Lasten ja nuorten säätiön kanssa suomalaisen ainutlaatuisen TET-konseptin vastaamaan nykypäivän tarpeita. Samalla olemme saaneet hyvän omakohtaisen kokemuksen siitä, kuinka TET.fi-palvelu tukee TETin järjestämisessä esimerkiksi valmiiden viikko-ohjelmien ja projektitehtävien muodossa sekä tarjoaa mahdollisuutta ottaa useampi tettiläinen kerralla”, kertoo Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen.
Lasten ja nuoren säätiössä iloitaan yhteistyöstä, sillä TET.fi-palvelun TET-paikkojen välityspalvelun rakentaminen on vaatinut paljon Joblyn teknistä osaamista ja Alma Median tukea.
”Alma Median ja Joblyn ammattitaidolla TET.fi-palvelusta tehtiin parempi. Erityisesti Joblyn asiantuntemus ja kokemus työpaikkojen välityksestä on ollut erittäin arvokasta TET.fi-palvelun rakentamisessa. Alma Median avulla palvelu on saanut hyvää näkyvyyttä. Yhdessä kehittämme palvelun ansiosta nuoret saavat työelämään tutustumisesta kerralla enemmän irti”, kertoo TET.fi-ohjelman päällikkö Heidi Harju Lasten ja nuorten säätiöstä.
”TET on monelle nuorelle ensimmäinen askel työelämään ja meistä on tärkeää, että nuoret saavat alusta asti treenata tulevaisuutensa kannalta tärkeitä taitoja kuten digitaalista työnhakua”, kertoo Joblyn maajohtaja Mika Kiiskinen.
TET.fi tekee tulevaisuuden työelämää tuomalla yhteen työelämään tutustuvat nuoret ja työnantajat.